reklama

Aktuálnosť niektorých médii

Je až zarážajúce ako dokáže aktuálnosť meniť hľadisko na danú tému a vôbec dejiny. Stačí si len spomenúť na civilizácie Aztékov a Inkov, ktorí si spokojne lebedili v krajinách terajších magnátov typu Hugo Chaves pokiaľ k nim neprišli španielsky dobyvatelia. Tisícročná kultúra, krvavé obety, tony zlata ani nádherná architektúra nezabránili tomu, aby si chamtiví Španieli ponapichovali aztécke hlavy na ich dlhé kopije. Hold, tvrdé brnenia a strelné zbrane boli pre tieto civilizácie novota. Skončili v prachu dejín a to len preto, že neboli aktuálni.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

 Dnes (vlastne už včera, lebo kým tento článok dopíšem urobím si prestávku na kafe, zahrám poker cez net a okomentujem bezvýznamné fotky) som v nemenovanom obchodnom dome v Žiline, ktorý stále počas Vianoc volá, aby ste i kúpili rybu, no bol som si tam kúpiť šišky. Bohužiaľ to nie sú tie perfektné s dierkou v strede, aké vidíte v každom americkom filme, že sa nimi policajti s pneumatikami okolo pása napchávajú, to nie. Nechápem, prečo ich niekto nezačne dovážať na Slovensko, veď Slováci nielen radi pijú miestne pálenky a pivo, ale majú i mlsné jazýčky a také donuts – šišky po slovensky, by boli zlatá baňa, kam sa na ne hrabú slovenské obdoby šišiek. (ak teraz nejaký veľký obchodný magnát na základe môjho nápadu uskutoční dovoz donuts na Slovensko a nahrabe sa na to, neznížim sa k tomu pýtať od neho peniaze za nápad, ale mohol by ako prejav dobrej vôle mi vždy ráno poslať tucet čokoládových donuts pred dvere domu. Mňam). Cestou k šiškám som sa zastavil pri regál(y,i,e?) no proste tam bol regál a v ňom časopisy.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Môj pohľad okamžite zabrúsil do herných magazínov zistiť čo je nové. Jedinému obstojnému slovenskému časopisu o PC hrách som sa vyhol oblúkom. Nevravím, že je výslovne zlý, no pár redaktor tam má absolútne odlišné názory ako ja a nenávidím, ak niekto používa termín doomovka na každú FPS. Jednoducho mi nesedí a nevenujú dostatočnú pozornosť všetkým detailov tak ako by mali, no majú moju česť za to, že sú jediní na Slovensku a ešte sa udržali na živote. Preto som svoju pozornosť presmeroval na Doupě a po otvorení som sa zhrozil. Priznávam, že som nezistil, o ktoré číslo ide, ale úplná neaktuálnosť recenzovaných hier bola do očí bijúca. Stačil mi pohľad na prvé tri recenzované tituly. Dobre sa držte dámy a páni, bude to pekelná jazda. Prvým bol Bioshock, geniálna vecička, ktorá MINULÝ august dostala zaslúžené ovácie. Prepáčte, ale recenzovať niečo, čo je už rok staré je od prvotriedneho magazínu trošku zaostalé. Možno nemali ľudí, čas, prostriedky, alebo Doupě vychádza tri krát do roka a nemajú priestor na to všetky tituly dať do jedného čísla, o tom sa nejdem hádať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Po rozdýchaní prvotného šoku som dal (ako sa povie Doupě po slovesky? Skrýša, ukrýt, nora, hniezdo?) tomuto magazínu šancu, koniec koncov Bioshocku dali uspokojivo vysoké hodnotenie a druhá recenzia bola na World of Warcraft: Burning Crusade. Ak by som v tej chvíli niečo jedol asi by mi zabehlo. Určite mnohí z vás WoW hrávajú a vedia, že ich online modla udrela na svet v zime roku 2007, čo je rok a pol dozadu. Trošku spiatočnícke nemyslíte? Možno autorovi trvalo taký istý čas, kým sa prebil všetkými questami a mohol hru objektívne zhodnotiť, až tak hlboko som článok neštudoval, prezeral som časopis len letmo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Tretí úder mal byť pre mňa osudný a presvedčiť ma odložiť časopis späť do poličky. Recenzovaná hra Neverwinter Nights 2 (mal som tú česť ju dohrať a málokedy môžem potvrdiť, že nešlo o stratu času, lebo príbeh aj hrateľnosť stáli za to) bola vydaná na trh v novembri 2006, čo je skoro DVA roky do minulosti. Ja osobne píšem recenzie na staršie tituly len preto, že môj počítač je stará šunka a nič nové nerozchodí, ale aby prvotriedny magazín písal o hrách starých dva roky sa mi zdá prinajmenšom neaktuálne. A povedzte mi, kto si taký časopis kúpi? Len človek neznalý terajšej situácie, ktorý o tieto magazínu či web o hrách zakopne raz za uhorský rok a priznajme si, že takých ľudí je minimum. Ja sám mám predplatený LEVEL už šiestym rokom a som nadmieru spokojný a to sa týka aj samotnej aktuálnosti tohto plátku. Internetové novinky na amerických a britských serveroch sledujem každý týždeň aspoň raz a preto pochybujem, že o neaktuálny časopis niekto čo i len zakopne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Samozrejme, že nečakám že v druhých časopisoch bude to isté čo v LEVELi. Nie, ale mohli by mať aspoň nové, aktuálne informácie. To by bolo ako televízne noviny. Sú na každom kanále, zhruba v tú istú dobu, volajú sa rovnako (Televízne noviny, Noviny televízie JOJ,...)... O siedmej zapnete Markízu, kde bežia noviny a keď o pol ôsmej prepnete na JOJku či na STVčku bude tam úplne to isté, lebo správy na Slovensku boli predsa tie isté. Možno jediná výnimka bude v tom, že nádherní malí psíčkovia, mačiatka, kozliatka, orlíčatá alebo mravčeky (ktoré odkojila prasnica pochádzajúca z divokých vôd rieky Puerta Nigre) sú rozdielni (a hlavne trápni podľa môjho názoru).  Časopis som pekne uložil naspäť do poličky a kúpil si šišky. Cestou som ešte v regále uvidel ľadovú kávu, ktorú som si tiež pribalil do košíka, aby som mal teraz pred laptopom čo popíjať a ničiť svoj organizmus nadbytočným kofeínom (ešteže kofolu nepijem a namiesto nej si dám pivo, inak by bolo toho kofeínu priveľa). Vy už asi všetci spíte, mne sa minulú noc zdalo, že začala škola. Chráňte sa od takých nočných mor. Dobrú noc.

Michal Lorek

Michal Lorek

Bloger 
  • Počet článkov:  14
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Chcem sa len podeliť s ostatnými o svoje názory. Môžu byť drsné a nevyhovovať vám, no čo už, toto je demokracia. Ha. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu