reklama

Spam - už mi to neposielaj prosím

Vytvorenie tohto článku ma napadlo ešte predtým ako som sa registroval na sme.sk a je to asi aj hlavným dôvodom prečo som to urobil. Počas prebiehajúcich maturít na našej škole (maturita formalita, netreba sa na to učiť, veď na slovenčinu som sa učil ako blázon a nakoniec som aj tak dostal trojku a do angliny som sa ani nepozrel a s prehľadom som zinskasoval žiarivú jednotku, tak kde je pointa v učení) som začal spolužiakom posielať trochu úsmevné lánky o tom čo teraz robím a pripomínalo to blogy. Reakcia niektorých bola čisto pozitívna, zatiaľ čo ostatní neboli dvakrát potešení. Jednoducho povedané, niektorí ma začali milovať, iní nenávidieť (to je asi trošičku prehnané).

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

 Potom mi jedna spolužiačka poradila, že mám vyskúšať práve sme.sk. S radosťou som túto možnosť vyskúšal. Totiž rekacie pár spolužiakov boli – „Prestaň mi tu konečne spamovať.“ Toto otriaslo mojou vierou v zábavný charakter môjho článku a po dostatočne dlhom zamyslení som prišiel na to, že spam to rozhodne nie je. Má to informatívnu a poučnú hodnotu predsa, a čo je teda spam?

 Možno si budete pripadať, že ako učiteľ teraz vysvetľujem malým žiačikom čo znamená slovko, ktoré každý dobre pozná (s nechuťou sa vraciate do čias, keď vám v škole kradli desiatu, ťahali vás za sukňu, zavierali na záchodoch, či s radosťou sa vraciate do sladkých čias, keď sa vás každý bál, brali ste si desiatu od koho chceli a ťahali baby za sukne). Spam je samozrejme nechcená pošta, ktorú dostávame každý deň, je to plné reklám a nedajbože kliknúť na nejakú z ikoniek, rozbehne sa šialený kolotoč, ktorý vyzvracia na váš monitor ďalší a ďalší spam. Alebo to je neustále sa opakujúci text, ktorý nejaký blázon vypisuje stále dookola, aby iritoval ostatných. Ako môj kamoš Ondrej M. (aj keď jeho skutočné meno je Ondrej Michel, vek 18 rokov, býva v Rudinke a navštevuje bilingválnu sekciu gymnázia v Čadci štvrtý ročník). Jeho občasnou zábavkou je vybrať si jedno slovo z konverzácie a vypisovať ho stále dokola, takže icq pípa ako opustené vtáča a trvá to dovtedy, kým ho nevypnem. To dokáže občas riadne nasrať, hlavne ak si dohadujete dôležité intímne stretnutia s nežným pohlavím. (inak je Ondrej dobrý chalan a ak by ho chcelo stretnúť nejaké milé dievča, napíšte mi na mail a ja obratom zasielam jeho adresu, telefónne číslo, icq, mail, číslo topánok, počet zostávajúcich zubov a veľkosť...košele.).

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Ale čo určite mnohí z vás netušia je fakt, odkiaľ sa slovko spam vzalo. Mohlo sa to kľudne volaťsufrág a nikto by nepostrehol rozdiel. Za pôvodom sa musíme vydať do dávnej minulosti, do prvej svetovej vojny. Spam bolo jedlo (vlastne stále je, je to takí lunchmeat, ale nie tak ako ho poznáte). V tom čase vojaci na prídeli vyfasovali práve tento spam. Bolo to hnusné a nikto to nechcel jesť, no nemali na výber, pretože nič iné nebolo. Do všeobecného slovníka zaviedli toto slovo až v roku 1970 slávni Monty Pythoni. V scénke nazvanej „Spam scetch“ prichádzajú do bistra dvaja ľudia a pýtajú sa, čo je v ponuke. Potom vedúca povie: „Tak máme hrach, fazuľu, spam, potom klobásu, hrach, spam, ďalej šunku, spam, vajce, spam, ešte fazuľu spam, spam, spam, klobásu, spam, potom spam, spam, spam, spam, spam, salámu, spam, a hrach, spam, spam, spam, spam, spam, spam, spam, spam.......................spam. (slovko spam sa v tejto scénke vyslový asi 200 krát). Odvtedy je spam známy ako niečo, čoho je strašne moc, je to všade, no nikto to nechce. Ako malý dodatok môžem dodať, že scénka končí príchodom maďarského turistu, ktorý má zlý slovník, takže maďarskú vetu „Nechajte ma na pokoji!“ vyslovuje anglicky – „Moje bradavky explodujú od rozkoše!“   Dobre vám radím, pozrite si nejakých Monty Pythonov. Popukajú vám bránice a zároveň sa niečo dozviete. Presne tak ako som sa ja dozvedel o spame. Zdravím Mareka a Mirku, ktorí mi napísali, aby som nespamoval (podivné je na tom to, že to napísali od slovo do slova rovnako, asi preto, že spolu chodia a ten tok myšlienok sa im vlial do symbiózy.) Nespamujte blbosti, lebo vás nikto nebude mať rád a budete odsúdení na okraj spoločnosti do smradľavých popolníc do spoločnosti pofidérnych seriálov typu Komisár Rex a Ordinácia v ružovej záhrade. So long, see ya soon.

Michal Lorek

Michal Lorek

Bloger 
  • Počet článkov:  14
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Chcem sa len podeliť s ostatnými o svoje názory. Môžu byť drsné a nevyhovovať vám, no čo už, toto je demokracia. Ha. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu