reklama

Tri mená, dve M, jeden man

Stále častejšie stretávam na ulici podivných ľudí, ktorí majú kapucu hlboko v tvári (nie sú to asasíni ani františkánsky kňazi, na to sú príliš hluční a nápadní) a na sebe viac reťazí ako Pripútaný Prometeus. A nahlodáva vo mne nepríjemný pocit, že nie každý kto sa venuje tejto novodobej ideológii hip-hopu vie o čom hip-hop je.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)

 V prvom rade by sme sa mali naučiť ako spoznať hip-hopera. Okrem spomínanej kapuce cez xicht a kopou reťazí vážiacich tak polovicu hmotnosti ich nositeľa (iste vás napadne, že to môže znamenať len jediné – majú na tej reťazi Prsteň Moci, ale nie...), zobrali otcovi nohavice, takže sú im o šesť čísel väčšie a rozkrok majú až pri kolenách, musia mať fajnovú značkovú mikinu, ich slovník je preplnený nadávkami a počúvajú hip-hop a rapp. Teda rapp častejšie. (medzi hip-hopom a rappom je rozdiel, nie je to to isté, ale v dnešnej spoločnosti sa rapp vždy spája s hip-hopom alebo naopak).  Poznám prípady doslova malých detí (5-6. trieda základnej školy), ktorí zo seba robia veľkých hip-hoperov tým ako sa obliekajú a nielen oni. Aj dospelí, podľa môjho názoru už vyspelí ľudia (aspoň by takí mali byť) preháňajú ideológiu hip-hopu a vôbec nevedia o čom je hip-hop. Pri otázke čo je vlastne ten hip-hop odpovedia: „H16, Moja Reč, Kontrafakt, Druhá Strana... to je hip-hop.“ Samozrejme to tvrdia s vervou a pýchou japonského šľachtica. Mne v tom momente zabehne to čo práve jem (a ak si v rámci srandy natlačíte do úst celý balík čipsov a zabehne vám nie je to žiadna sranda) a pomyslím si: „Ty si už len debil.“ Lebo takzvaný slovenský hip-hop má k ideológii pôvodného hip-hopu asi tak ďaleko ako Matka Tereza uznávala Marylina Mansona. Snažím sa zistiť, či je dotyčný naozaj taký ignorant a pýtam sa, či vie, kto to bol 2pac. Chlapec nechápavo pokrúti hlavou a ja opúšťam konverzáciu a odmietam sa s ním ďalej baviť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 2pac bol kráľ hip-hopu a rappu. Bol to stvoriteľ, kto nepozná jeho a tvrdí že je hip-hoper, to je ako hovoriť, že som kresťan a neviem kto to bol Ježiš. Dámy a hlavne páni hip-hopoví, tí ktorí to neviete zobuďte sa a okamžite si zožente všetky jeho albumy, vypočujte si a pochopíte.    Nechcem tvrdiť, že všetci hip-hoperi sú v tomto smere nevzdelaní. Možno som len natrafil na tých ignorantských 5%, v žiadnom pripade nechcem ostatných uraziť a poznám aj takých (ahoj Dušan), ktorí sú najpohodovejší ľudia na svete a nemôžem na nich povedať ani jedno mínus.   Slovenský hip-hop má byť najlepší, no dovoľte aby som sa nahlas pohŕdavo zasmial. Slovenská produkcia produkuje (opäť netvrdím, že všetko sú braky, nejakých tých 5% má dobré posolstvo a text a niečo z toho ostatného má fakt dobrý podmaz) 95% piesní o tom, ako sú ich autori stále zhulení, berú drogy, pijú, mlátia sa s každým, majú každý deň novú kurvu, drahé autá a plno prachov. O tom to je. A deti ich milujú, púšťajú si ich dokola a myslia si, že keď budú stále drogovať, piť a žiť ako ich idoly, tak budú mať tiež toľko peňazí a budú sa mať dobre. To nie. (a nechápem dôvod prečo sakra tí ľudia majú toľko peňazí a za čo). Zo slovenskej produkcia sa mi skutočne páči asi päť piesní a ostatné počúvam len z donútenia, keďže môj brat nič iné nepočúva a dostane sa to aj do mojich uší.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Minule som videl v televízii rozhovor so Zverinom (Zverinou?). Zaskočilo ma jeho tvrdenie, že ak mu nejaká jeho faninka počas koncertu dá vedieť, že ho chce, ak po koncerte skočia na to. Buď je pani skutočná nymfomanka, alebo je tak zmagorená, že sa chce vyspať so svojím idolom, aby sa potom mohla vystatovať, že ja som spala so Zverinom. Fajn, nepoviem, kebyže to je Robbie Williams, hviezda skutočne svetového formátu, ale kebyže som baba (čo nie som a neviem aké je to byť ženou, a ani nechcem, zažiť porodné bolesti nie je moja parkete) určite by som s ním len tak nevyspal a ko jej kamarátka jej ticho nezávidel. Iste je to jej vec, ale trošku hlúposť robím. Týmto vôbec neodsudzujem speváka, ale tú ženskú.     Čo je podľa mňa skutočný vrchol terajšej rappovej/hip-hopovej produkcie na svete je EMINEM. (naznačil som to už v úvode, tri mená – Slim Shady, Marshall Matters, Eminem) Keď bol 2pac kráľ, tak Eminem je aspoň vojvoda. Je to asi jediný biely rapper, ktorého hudba sa páči od prvého do posledného kúsku. Stačí si len vypočuť kúsky ako Cleaning Up My Closet, When I’m Gone, Mocking Bird, The Kids, Love You More alebo Stan a s priemernou znalosťou anglitčiny pochopíte, že Marshall nespieva len o drogách a kurvách. V piesni Cleaning Up My Closet spomína na svoje detstvo a na domáce násilie, The Kids rozpráva deťom ako sú drogy zlé a nemali by ich brať, že im zničia život, Mocking Bird a plno iných vyjadrujú jeho lásku k svojim deťom (ktorá je naozaj obrovská)a v ostatných rapuje o problémoch spoločnosti a skutočne si ich musíte vypočuť, aby ste pochopili. Má aj veľa bláznivých kúskov ako Just Loose It, Without Me... ale to je všetko v rámci srandy.   Spolužiačka Maťa mi ešte počas školského roka počas voľnej hodiny ukazovala na youtube nejakých čiernych spevákov árembí (neviem ako sa to píše, no hádam pochopíte), že akí sú zlatí, chutní sexi... Ja som zobral myšku a prepol som to na Eminema a povedal som aký je super, charakter, proste macho man. When I’m Gone je už nejaký ten rok stará, ale stále perfektná, čo musela aj Maťa nakoniec uznať. Počas Mocking Bird som jej potom porozprával o tom, ako sa odlúčili so ženou, o jeho dcérach, ako ich veľmi miluje, o jeho začiatkoch v rappe... Nedá sa povedať, že je môj idol, ale patrí mu môj obdiv za toľko kvalitnej hudby. Pri ňom všetok slovenský hip-hop je len druhotriedny (možno aj treťotriedny) odpad.   Na záver vás len chcem pprosiť ctený komentátori, aby ste sa neobťažovali komentovať článok komentmi typu – Ty idiot, nevieš čo je to hip-hop, rozbijem ti hubu, H16 rulezz, sú najlepší... a podobné reakcie. Každému sa páči niečo iné a je to môj osobný názor, takisto ako aj vy ostatní máte právo na mňa začať nadávať, ale keďže ja to očakávam už to nebude prekvapujúce ani vtipné a opakovaný vtip nie je vtipom. Ďakujeme, že ste si pre dnešný let vybrali našu spoločnosť, prajem príjemný pobyt v našej dovolenkovej destinácii Balaton.

Michal Lorek

Michal Lorek

Bloger 
  • Počet článkov:  14
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Chcem sa len podeliť s ostatnými o svoje názory. Môžu byť drsné a nevyhovovať vám, no čo už, toto je demokracia. Ha. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu